Nytt i bokhyllan – juni 2016 (del 1)

Bokus hade i slutet av maj och en bra bit in i juni (åtminstone) en kampanj där man kunde köpa fyra pocket och bara betala för tre. Som vanligt kunde jag inte hålla klickfingret i styr så det blev ett köp av det hela.

Två var självklara; de andra två blev det efter lite fundering. De två självklara var ”Liv efter liv” av Kate Atkinson och ”Tre önskningar” av Liane Moriarty. Jag har hört mycket gott om den första och den andra är av en författare som jag har läst förr. De två som jag fick fundera över är då ”Simma med de drunknade” av Lars Mytting och ”Twist” av Klas Östergren. Den första av dessa har jag inte hört så mycket om men den verkar riktigt bra utifrån beskrivningen. ”Twist” däremot har jag till och med sett ett helt seminarium om på Bokmässan eller som sändning från Bokmässan. Det var Klas och Yukiko Duke som konverserade om denna roman. Det var det som väckte mitt intresse för den.

 

Det dök även upp ett efterfrågat recensionsex från Bazar förlag.

Den lilla bokhandeln i Paris
Den lilla bokhandeln i Paris

Det verkar vara en mysig bok som jag gärna vill läsa. Boken heter ”Den lilla bokhandeln i Paris” och är skriven av Nina George. Jag har sett att många andra bokbloggare redan har läst och recenserat boken. 🙂

2 thoughts on “Nytt i bokhyllan – juni 2016 (del 1)”

Kommentera

