Läst i maj 2016

Det är sista dagen i juni och jag har fortfarande inte sammanfattat min läsning i maj. Då är det ju absolut dags att göra detta.

 

Så här såg läsningen ut i bilder:

Så här såg läsningen ut i siffror:

Antal verk: 7
Antal lästa sidor: 1 125
Tid: 9 h 25 min
Antal lästa ljudböcker: 2
Antal lästa recensionsex: 1
Antal lästa egenägda: 4
Antal lästa blivande presenter: 1
Antal lästa bibliotekslån: 1
Antal lästa på svenska: 7
Återta bokhyllan!: 2

 

Kommentar till läsningen:

Månadens bästa bok var ”Sorgfjäril” av Ingelin Angerborn. Hennes böcker är alltid en fröjd att läsa för de verkligen greppar läsaren och smyger sig in under skinnet.

Månadens sämsta bok var ”Mitt himmelska kramdjur” av Katarina Mazetti. Denna och ”Dora Bruder” av Patrick Modiano fick en tekopp var men Mazettis bok var nog allt sämst av dem båda på grund av att den bara var sömnig i handlingen.

Det blev en del korta böcker lästa. Men det har helt enkelt med läslusten att göra. Det var dessa böcker som jag kände för att läsa och lyssna på just i det ögonblicket när jag skulle plocka upp en ny bok.

Kommentera

