Nathalie – en delikat historia

Nathalie - en delikat historia
Nathalie – en delikat historia

Titel: Nathalie – en delikat historia
Författare: David Foenkinos
Uppläsare: Anna Maria Käll
Förlag: A Nice Noise
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 5 h 43 min
Lyssnat på språk: Svenska
Originalspråk: Franska
Originaltitel: La delicatesse
Översättare: Sofia Strängberg
Utläst: 15 juni 2016
Utmaningar: Sommarbingo 2016, #1 (utspelar sig i ett annat land)
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

Nathalie träffar Françios och de gifter sig. De älskar varandra innerligt. Men sen förolyckas Françios. Hon sörjer honom länge och väl.

Hennes chef försöker få henne på andra tankar. Men det är kollegan Markus som gör henne impulsiv.

 

Mina tankar

Detta känns som en märklig berättelse. Jag får aldrig riktigt grepp om den. Jag gillar inte de korta, märkliga kapitlen med faktainslag.

Jag tror att denna bok skulle göra sig bättre om man läser den själv och inte lyssnar på den som ljudbok, vilket jag gjorde.

I mitten av boken tappar jag bort mig lite grand och jag vet inte om det beror på berättelsen eller om det är något annat. Men delvis kan det bero på att jag känner mig oengagerad i berättelsen. Den griper inte tag i mig vilket jag saknar.

Jag skulle tyvärr inte rekommendera boken. Men, som sagt, ska du läsa den så välj inte ljudboken.

One thought on “Nathalie – en delikat historia”

Kommentera

