Firelight

Firelight (Amulet, #7)
Firelight (Amulet, #7)

Titel: Firelight
Författare: Kazu Kibuishi
Illustratör: Kazu Kibuishi
Serie: Amulet, #7
Förlag: Scholastic
Typ: Bibliotekslån
Format: Häftad
Sidantal: 199
Läst på språk: Engelska (=originalspråk)
Utläst: 17 juni 2016
Utmaningar: Sommarbingo 2016, #3 (bibliotekslån)
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokus; The Book Depository

 

OBS! Detta är en del i serien. Jag kan medvetet eller omedvetet råka avslöja något från tidigare delar.

 

Stenväktarna Emily, Vigo och Trellis letar efter Argos Island i hopp om att hitta Trellis minne som kan hjälpa dem att besegra den besatte alvkungen.

Navin med vän och robot försöker ta sig till Frontera för att återförenas med resten av motståndsrörelsen.

 

Mina tankar

Det är vackert som alltid. Men jag börjar tro att jag mest läser serien för illustrationerna istället för själva berättelsen, tyvärr. Det hela kan också bero lite på att jag har lite dåligt minne och därför inte minns hela berättelsen.

Men berättelsen är inte dålig. Den är helt okej. Dessutom slutar den med en cliffhanger.

Det bjuda på spänning och mycket känslor och även en del humor. Jag gillar den torra humor som robotarna i berättelsen har.

Min rekommendation är att läsa hela serien! Den är mycket läsvärd.

Kommentera

