Semester

I fredags jobbade jag sista dagen före semestern. Nu har jag hela tre veckors semester. Det ska bli skönt. Hittills har vi provat på discgolf i Svenljunga och då drog vi med min vän som bor där. Det blev jättelyckat, svårt men kul. I övrigt har vi pysslat en del hemma i form av städning och annat fix.

Så detta är också lite av ett förklaringsinlägg om varför det kan bli ännu mer sporadiskt med inlägg på bloggen de kommande, åtminstone två veckorna (maken har bara två veckors semester, så jag har en vecka för mig själv). Men jag ska försöka skriva något varje vecka åtminstone.

Läsläget just nu ser ut så här:

Jag läste klart ”Lycka och ett par skor” (Damernas detektivbyrå, #7) av Alexander McCall Smith idag. Jag har därför försökt komma på vilken bok jag ska påbörja härnäst. Det är svåra beslut eftersom jag vill att den ska passa in på min sommarbingobricka så att jag kanske kan lyckas få bingo. Men jag har kommit fram till att boken som står på tur att läsas är:

Guersneys litteratur- och potatisskalspajssällskap
Guersneys litteratur- och potatisskalspajssällskap

Den kommer att hamna på rutan med köpt i en secondhandaffär.

Kommentera

