Heja, heja

Heja, heja!
Heja, heja!

Titel: Heja, heja!
Författare: Martina Haag
Uppläsare: Martina Haag
Förlag: Piratförlaget
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 3 h 18 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 19 juni 2016
Utmaningar: Sommarbingo 2016, #4 (ljudbok)
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

Martina berättar om hur hon gick från att inte löpträna alls till att springa en maraton.

 

Mina tankar

Det var intressant att höra hur Martina gick från att vara ointresserad av att träna löpning till att det nästan har blivit ett beroende.

Hon berättar om vad som funkar för henne och hur hon stegvis ökade längden på sin löpning. Man kan som läsare ta åt sig av tipsen om man är lite intresserad av löpning.

Nu drar jag paralleller till mitt eget liv: Hon som har en massa barn hinner ju med allt detta så teoretiskt sett borde ju även jag göra det. Mitt liv är ju mest fyllt av lästid och tid att umgås med maken, resten av familjen och vänner. Denna bok har ökat mitt intresse för löpning så vi får väl se om jag kanske gör slag i sak och börjar … (I dagsläget är det dock inte ett alternativ då jag har fått veta att jag har hälsporre.)

Boken är skriven på ett lite smått skämtsamt sätt så den är verkligen kul att läsa även om man inte är så intresserad av huvudtemat, löpning.

Kommentera

