Nytt i bokhyllan – juli 2016 (del 1)

Även denna månad har det flyttat in alldeles för många nya böcker hos mig. Det gör att jag delar upp ”Nytt i bokhyllan” för juli i två delar. Här är första halvan av månaden.

Redan 1 juli fick jag två e-böcker av mina föräldrar.

 

Några dagar senare kom även min beställning av del ett av Anne Lise Marstrand-Jørgensens serie.

Hvad man ikke ved (Hvad man ikke ved, #1)
Hvad man ikke ved (Hvad man ikke ved, #1)

Det dumma var att denna bok var i pocketformat och den andra som jag köpte i Köpenhamn var danskt band. Men, men, jag får helt enkelt leva med att de är olika format.

I början av juli var Modernista en avsändare som ofta frekventerade min brevlåda. Det kom hela tre recensionsex från dem.

 

Sen var jag in på Erikshjälpen en dag och där hittade jag en bok som jag vet är med i min klassikerutmaning. Dessutom var boken på engelska och i bra skick. Då är 15 kr verkligen inga pengar.

A Prayer for Owen Meany
A Prayer for Owen Meany

 

One thought on “Nytt i bokhyllan – juli 2016 (del 1)”

Kommentera

