Top Ten Tuesday – böcker jag direkt skulle köpa

Top Ten Tuesday är tagen från bloggen The Broke and The Bookish och tanken är att man varje tisdag ska göra en lista på tio böcker med ett visst tema som föreslås på den nämnda bloggen.

top ten tuesday

Det var väldigt längesen som jag skrev ett Top Ten Tuesday-inlägg. Temat denna vecka verkar kul så jag kör ett sådant här inlägg på bloggen för att försöka sparka igång mig själv så här efter semestern och få lite mer kontinuitet här på bloggen.

Det blev ett väldigt långt intro till detta inlägg men nu kör vi. Temat denna vecka är 10 böcker som du direkt skulle köpa om du fick ett presentkort med en massa pengar på (fully loaded står det på engelska).

 

Här är min lista utan inbördes ordning:

  1. Kretsen” av Maggie Stiefvater som e-bok – jag har de andra två som e-böcker och vill även ha denna i samma format.
  2. ”Eventyr & historier” av H. C. Andersen – då vill jag specifikt ha den på danska eftersom det är originalspråket.
  3. ”Grimm’s Complete Fairy Tales” av Bröderna Grimm – i just den här utgåvan som ni kan se här på Adlibris.
  4. ”Wonderstruck” av Brian Selznick – jag har inte läst ”The Invention of Hugo Cabret” men jag älskar omslagen på dessa böcker och det lilla jag har tittar i Hugo Cabret-boken så är jag jättesugen på den andra.

 

Märkligt, men jag kan faktiskt inte komma på fler böcker som jag skulle kasta mig över och vilja köpa. Hmmm … vad har hänt?

2 thoughts on “Top Ten Tuesday – böcker jag direkt skulle köpa”

  1. Jag kom med lätthet på 10 som jag vill köpa. Men jag borde inte vilja ha fler. Hemmet är mer än överfullt med böcker och filmer 🙂

Kommentera

