Helgens läsning (26/8-28/8 2016)

Då är det fredag igen och det är dags för helg.

Kort livsuppdatering: Förra fredagen skrev jag att jag från 1/9 skulle få jobba som administratör istället för lärare (se inlägget här). Det visade sig i tisdags när jag skulle skriva kontrakt att så inte blir fallet eftersom de hade missat att titta på listan över vem som kan ha förtur till tjänsten. Så jag vart ganska förbannad och blev otroligt trött på det hela. De kunde ju åtminstone ha ringt och meddelat mig detta då chefen kom på detta redan på torsdagen veckan innan. Jag har fortfarande inte fått något samtal från honom. Detta betyder att det blir Arbetsförmedlingen för min del 1/9. 😦

Nu till vad detta inlägg faktiskt ska handla om. I helgen skulle det ha blivit en tripp till Danmark och lite släktfest för min svärmors sida av släkten. Men natten bestod av illamående och fruktansvärd huvudvärk för min del så jag fick stanna hemma. Men maken åkte iväg så jag tror på läsning i helgen trots allt. Vanligtvis har vi så mycket att göra på helgerna att jag helt enkelt inte får någon tid över till läsning. Jag hat precis läst ut ”Little Beach Street Bakery” av Jenny Colgan så jag tänkte att jag ska försöka pricka in en annan bingoruta med det jag väljer att läsa i helgen. För någon dag sen påbörjade jag därför en pjäs, närmare bestämt ”La vida es sueño” av Pedro Calderón de la Barca. Min förhoppning är att läsa klart den snabbt då den endast är 200 sidor lång. 

La vida es sueño

Efter det tänkte jag ta mig an en annan bingoruta och denna gång handlar det om fantasy. Jag har tittat igenom min lista med alldeles för gamla recensionsex som jag inte har fått läst och hittade en bok som jag gärna vill få läst vilken också gör att jag får avslutat en serie så det blir ju en bonus. Det enda kruxet är att bingotiden tar slut när augusti slutar och boken är ganska lång, 799 sidor lång närmare bestämt. Men vi får väl se hur det går.

Leva Älska Brinna Dö wid
Leva Älska Brinna Dö (Halvblodstrilogin, #3)

Nu hoppas jag verkligen att den här är bra så att serien slutar bra.

2 thoughts on “Helgens läsning (26/8-28/8 2016)”

Kommentera

