The Mauler: Alexander Gustafsson

the-mauler-wid
The Mauler

Titel: The Mauler: Alexander Gustafsson berättar sin historia för Leif Eriksson och Martin Svensson
Författare: Leif Eriksson och Martin Svensson
Uppläsare: Björn Bengtsson
Förlag: Lind & Co förlag
Typ: Lyssnad på via Bookbeat
Format: Ljudbok
Tid: 5 h 56 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 11 augusti 2016
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

Alexander berättar om sin uppväxt, sitt destruktiva liv till en början och den stora vändningen när han hittade MMA:n. Man får även höra/läsa om hur han förbereder sig och laddar upp inför stormatcher.

 

Mina tankar

Jag har kommit på att jag verkligen gillar att just lyssna på biografier. Det gör berättelsen/historien mer levande. Det var så i detta fallet åtminstone.

Det var kul att få veta mer om en av våra/Sveriges stora MMA-fighter eftersom jag har sett några av hans matcher i UFC på tv för några år sen.

Jag fick även veta en hel del om honom som jag inte hade den blekaste aning om. Dessutom nämndes klubbar som jag kände igen namnet på vilket var lite kul.

Det är en intressant historia som jag varmt rekommenderar att man läser eller lyssnar på.

Kommentera

