Det är något som inte stämmer

Det är något som inte stämmer
Det är något som inte stämmer

Titel: Det är något som inte stämmer
Författare: Martina Haag
Uppläsare: Martina Haag
Förlag: Piratförlaget
Typ: Lyssnad på via Bookbeat
Format: Ljudbok
Tid: 4 h 26 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 14 augusti 2016
Utmaningar: Sommarbingo 2016, #11 (på topplistan)
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris;  Bokon; Bokus; CDON

 

Petra Wallin är gift med Anders Wallin. De har två små söner. Petra är författare och Anders jobbar inom tv.

När berättelsen börjar är Petra på väg till norra Sveriges ödemarker för att jobba som stugvakt och få tid att skriva. Hon ska vara borta i 20 (?) dagar, ensam. Under dessa dagar får man i tillbakablickar veta vas om har hänt mellan henne och Anders.

 

Mina tankar

Det är svårt att inte dra paralleller till Martinas och Eriks äktenskap när man läser denna bok. Karaktärerna i den är bara för lika dem. Jag gissar att inte allt stämmer, men jag vet inte.

Känslorna som Petra i boken uppvisar tror jag absolut stämmer överens med hur Martina kände till mycket stor del, åtminstone. Varför skulle hon (Martina) inte dra nytta av sina egna erfarenheter i sitt skrivande?

Jag har hört att det kan vara väldigt förlösande att skriva av sig stora känslor så jag gissar att detta var Martinas sätt att göra just detta.

Det var en bra och mycket läsvärd bok särskilt som ljudbok eftersom Martina själv är uppläsaren!

Kommentera

