Bokmässan 2016 – att åka eller inte åka

bokmassan-2016
Bokmässan 2016 (Bildkälla )

 

 

Nu är det cirka 1,5 veckor kvar innan årets bokmässa drar igång och jag funderar och funderar över hur jag ska göra. Ska jag åka dit eller inte?

För att åka dit:

  • Jag är förmodligen arbetslös så jag har tid.
  • Det är kul att träffa folk.
  • Det är kul att få böcker signerade.
  • Seminarier brukar vara bra och intressanta.

Mot att åka dit:

  • Jag är förmodligen arbetslös. Har jag då råd med en mässa?
  • Böckerna på mässan brukar vara dyra.
  • Det är så sjukt mycket folk.
  • Det blir mycket kånkande.
  • Det blir mycket promenad – vilket inte är så bra för en fot med hälsporre.
  • Jag har försökt mig på ett totalt köpstopp så det skulle bli extra svårt om jag omgärdas av böcker som säljs.
  • Mässans hattande fram och tillbaka angående Nya Tider (läs DN:s sammanställning av vad som har hänt för mer info, klicka här).

 

Det känns som att det inte blir att jag åker dit särskilt om man ser till att mot-punkterna är fler än för-punkterna.

Men ni som faktiskt åker dit hoppas jag får roligt. Bokmässan är ju alltid en upplevelser utöver det vanliga. 🙂

 

Ska någon av er åka dit?

One thought on “Bokmässan 2016 – att åka eller inte åka”

Kommentera

