Läst i augusti 2016

Vi är bara mitt i september och jag kan äntligen sammanfatta min läsning i augusti. Det känns som ett framsteg. 🙂

 

Så här såg läsningen ut i bilder:

 

Så här såg läsningen ut i siffror:

Antal verk: 5
Antal lästa sidor: 575
Tid: 14 h 22 min
Antal lästa e-böcker: 1
Antal lästa ljudböcker: 3
Antal lästa recensionsex: 1
Antal lästa egenägda: 2
Antal lästa på svenska: 4
Antal lästa på engelska: 1
Återta bokhyllan!: 1
Min digitala bokhylla: 1
Sommarbingo 2016: 4

 

Kommentar till läsningen:

Månadens bästa bok var definitivt ”Little Beach Street Bakery” av Jenny Colgan. Den var så där mysig att läsa och jag gillade den verkligen.

Månadens sämsta bok utan tvekan ”Smaken” av Muriel Barbery. Den funderade jag flera gånger på att inte lyssna klart på. Den var bara tråkig helt enkelt.

 

Månadens läsning blev lite varierad vad gäller språk att läsa på. Det är ju alltid något. Dessutom blev det en del lyssnande på böcker eftersom jag hade en gratismånad på Bookbeat. Det gällde ju att utnyttja erbjudandet.

Jag är nöjd med läsningen trots att tre av böckerna var ljudböcker. På senare tid (kanske det senaste året) så har jag försökt att inte pressa mig så mycket när det gäller att läsa ett visst antal sidor, ett visst antal böcker och så vidare. Det ska vara kul att läsa och har man uppsatta siffror som ska nås så kan det bli en stressituation och det är väldigt onödigt.

Sommarbingon för i år avslutades också i och med sista augusti och den lyckades jag ganska bra med. Vill du läsa mer om det kan du klicka här.

Då ska vi se. Angående septembers läsning så tänker jag inte skriva något om det eftersom vi som jag skrev i början av inlägget redan är halvvägs in i månaden. Det får helt enkelt bli så att vi ser i slutet av månaden hur det gick. 🙂

 

Kommentera

