Morsning & Goodbye

Morsning & Goodbye wid

Titel: Morsning & Goodbye
Författare: Petter Karlsson & Magnus Härenstam
Uppläsare: Magnus Härenstam
Förlag: Bonnier Audio
Typ: Lyssnad på via Bookbeat
Format: Ljudbok
Tid: 11 h 45 min
Lyssnat på språk: Svenska (=Originalspråk)
Utläst: 7 september 2016
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

Magnus berättar sin livshistoria från födsel till bokens utgivning.

Man får inte vara följa honom utan man får även en del anekdoter som blandar in många av de kära artister som han har arbetat med under åren.

 

Mina tankar

Det var extra kul att Magnus själv var uppläsare av ljudboken. Det gav den mer känsla, tror jag/skulle jag vilja påstå.

Han återkommer ofta till ”Fem myror är fler än fyra elefanter”. Det var även för mig ett program att växa upp till. Det är förmodligen det som Magnus, Brasse och Eva kommer att vara mest kända för, åtminstone för min och tidigare generationer.

Det kändes som en typisk biografi där han verkligen fick med hela sitt liv. Men på något sätt var den lite tradig att lyssna på emellanåt. Det är nästan fruktansvärt att säga så. Det är ju trots allt en människa som berättar om sitt liv.

Tradigheten till trots så är det en läsvärd bok. Jag skulle extra mycket rekommendera den till er som liksom jag växte upp med ”Fem myror är fler än fyra elefanter”, ”Lagt kort ligger” och ”Jeopardy”, bland annat.

Kommentera

