Läst i september (2016)

Så här såg läsningen ut i bilder:

 

Så här såg läsningen ut i siffror:

Antal verk: 2
Antal lästa sidor: 207
Tid: 11 h 45 min
Antal lästa ljudböcker: 1
Antal lästa egenägda: 1
Antal lästa på svenska: 1
Antal lästa på spanska: 1
Återta bokhyllan!: 1

 

Kommentar till läsningen:

Eftersom jag bara fick avslutat två böcker under månaden så tänker jag inte bemöda mig med att utse månadens bästa och sämsta bok. Det känns inte vettigt att göra det.

Orsaken till att det bara blev två avslutade verk denna månad var att jag efter ”La vida es sueño” började läsa ”Leva. Älska. Brinna. Dö.” av Sofie Trinh Johansson. Den boken är på 799 sidor och jag trodde att jag skulle hinna klart med den innan vi bytte månad. Men eftersom jag fick jobb i mitten av månaden så blev det inte så mycket läst som jag hade trott. Jag hade knappa 90 sidor kvar att läsa när det blev oktober så denna bok kommer att komma med som läst i oktober istället.

Under september konstaterade jag att pjäser inte riktigt är min grej att läsa, åtminstone inte för tillfället. Det var dock kul att läsa en bok på spanska trots att det var en pjäs. Det var nämligen ett tag sen jag plockade upp något skönlitterärt på just detta språk.

Jag kom dock på att jag gärna satsar på de lite tjockare böckerna nu under de sista månaderna på året så att jag kan beta av lite tegelstenar. 🙂

Kommentera

