Leva. Älska. Brinna. Dö.

Leva Älska Brinna Dö wid
Leva Älska Brinna Dö (Halvblodstrilogin, #3)

Titel: Leva. Älska. Brinna. Dö.
Författare: Sofie Trinh Johansson
Serie: Halvblodstrilogin, #3
Förlag: Mörkersdottir förlag
Typ: Recensionsex
Format: E-bok
Sidantal: 799
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 1 oktober 2016
Utmaningar: Min digitala bokhylla
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

OBS! Detta är en del i serien. Jag kan medvetet eller omedvetet råka avslöja något från tidigare delar.

 

I denna bok berättas stora delar av Billys historia in emellan nuet.

De behöver ta sig till gården för att rädda Avelines liv. Det är endast blodet från en av De få som kan hjälpa henne att överleva.

 

Mina tankar

Det är en fartfylld bok. Det är nästan ingen lugn stund utan det är nästan alltid någon som orsakar problem.

Flera av karaktärerna utvecklas mycket i boken och en del som jag inte har varit så förtjust i i tidigare delar blir nu karaktärer som jag hejar på och känner med.

Det blir mycket död, men också mycket kärlek av olika slag från oväntade håll.

Det är en bra avslutning på trilogin. Men jag kan tycka att slutstriden blev lite långrandig och jag hade gärna sett någon liten större andningspaus in emellan allt som ledde fram till slutstriden.

Det är dock en bra trilogi. Andar boken är lite tråkig i början men väl värd att läsa för att komma till denna bok.

One thought on “Leva. Älska. Brinna. Dö.”

Kommentera

