Min läslördag

I lördags hade jag som plan att ta en rejäl läsdag. Jag hade valt ut en bok som jag trodde skulle vara passande och tanken var att jag skulle läsa ut den på en dag.

Supernova
Supernova

Boken jag valde var ”Supernova” av Marika King. Det är ett gammalt recensionsex som jag bara inte kommit mig för att läsa förrän nu. Dessutom har jag den fristående fortsättningen som också är ett gammalt recensionsex eftersom jag fick båda böckerna samtidigt.

Än en gång blev det inte som jag tänkte mig. Jag vet inte vart tiden tog vägen men jag kom inte igång med läsningen förrän vid ca 14-tiden. Det var dock inte det största problemet. Det var själva boken. 68 sidor in i den så gav jag helt enkelt upp. Det var inte en bok för mig, men mer om det i ett separat inlägg.

För att kompensera min kassa läsdag så plockade jag istället upp en bok av en författare som jag vet är lättläst.

Den otursförföljde Max Crumbly - Skolans hjälte (Max Crumbly, #1)
Den otursförföljde Max Crumbly – Skolans hjälte (Max Crumbly, #1)

Jag orkade tyvärr inte läsa hela boken under lördagen, men jag läste ut den under söndagen. 🙂

Kommentera

