Nytt i bokhyllan – oktober 2016

Den här månaden höll jag inte alls mitt köpstopp. Men jag skyller på att jag faktiskt har ett jobb nu så jag får köpa böcker. 🙂

Först så handlade jag en bok på Erikshjälpen i början av månaden. Baksidetexten lockade mig, så mycket kan jag ju säga.

Att älska som en porrstjärna - en sedelärande berättelse
Att älska som en porrstjärna – en sedelärande berättelse

 

Sen har det även dykt upp ett recensioinsex från Modernista den här månaden. Den boken är otroligt nog redan läst.

Den otursförföljde Max Crumbly - Skolans hjälte (Max Crumbly, #1)
Den otursförföljde Max Crumbly – Skolans hjälte (Max Crumbly, #1)

En recension på denna kommer senare i veckan.

 

Efter att ha läst en del hos andra bokbloggare om nästa bok som jag har att visa upp så bestämde jag mig för att inhandla den och det är boken som jag faktiskt läser just nu.

Vägen till Sugar Maple Inn
Vägen till Sugar Maple Inn

 

Nästa bok att visa är en ljudbok som jag också har hört mycket gott om från många, inte bara från bokbloggare.

Störst av allt
Störst av allt

Den inhandlades för att stödja författaren och för att jag ska ha något bra att lyssna på i bilen till och från jobbet i början av november då jag tänker lyssna på den.

 

Sen fick mitt klickfinger fnatt. Det blev hela fyra böcker från The Book Depository.

Det blev hela serien så långt av ”The Choclate Lovers’ Club”. Första boken heter som serien, andra ”The Choclate Lovers’ Diet”, tredje ”The Choclate Lovers’ Christmas” och fjärde ”The Choclate Lovers’Wedding”. Alla är skrivna av Carole Matthews. Jag är lite inne i en chick-lit- och feelgood-period i min läsning, tror jag åtminstone. 😉

2 thoughts on “Nytt i bokhyllan – oktober 2016”

  1. Nu är det några år sedan jag läste Jenna Jamesons biografi, men jag minns den som en ögonöppnare. Hon berättar om något som är så långt ifrån den verklighet jag lever i och känner till och det var väldigt intressant.

Kommentera

