Läsning + blogg + jobb

Hur sjutton hinner folk med allt?

Som ni kanske har märkt så är uppdateringarna på den här bloggen väldigt sporadiska. Det hela har att göra med att jag inte hinner eller orkar skriva något på vardagarna efter jobbet. Istället försöker jag få skrivit en del blogginlägg på helgen som jag kan tidsinställa till veckan. Men oftast blir det bara något enstaka inlägg för det är ju så mycket man ska hinna med under helgen då man är ledig.

Jag kanske skulle ha börjat inlägget med att skriva att detta bara är en förklaring inte något inlägg om att jag ska pausa eller lägga ner bloggen. Jag tycker fortfarande att det är kul att blogga även om det inte blir lika ofta som förr. Min förhoppning är dock att du som läser ändå gillar det jag skriver och följer de få inlägg som det ändå blir.

Nåja, på fredagar slutar jag lite tidigare så jag hoppas på att få lite mer struktur på min tillvaro så att jag kan utnyttja fredagseftermiddagen på ett bättre sätt, som till exempel till att blogga och/eller läsa för det sistnämnda hinner och orkar jag inte heller med något vidare efter jobbet. Det som dock funkar bra är mitt ljudbokslyssnande till och från jobbet. Det gör att jag åtminstone får i mig lite litteratur på vardagarna också.

Bildkälla

Kommentera

