Ett vakande öga

Ett vakande öga
Ett vakande öga

Titel: Ett vakande öga
Författare: Fredrik T Olsson
Uppläsare: Stefan Sauk
Serie: William Sandberg, #2
Förlag: Bonnier Audio
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 22 h 13 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 24 oktober 2016
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

William står på Centralen i Stockholm när hela staden slocknar. Han grips av sin föredetta arbetsgivare. De tror att hem har orsakat strömavbrottet. De förhör honom och han hamnar på något vis i Polen …

 

Mina tankar

Denna  bok utspelar sig 3 år före ”Slutet på kedjan” och man får veta har som här med Williams dotter Sara.

Eftersom jag gillade Olssons förra bok hade jag förväntningar på den här. Den skulle vara minst lika bra. Det var den tyvärr inte. Den var tråkigare och denna gång gick det till viss del att gissa slutet. Det var nära på omöjligt i förra boken (om jag inte minns fel).

Det var mycket aktion och stora delar i av det kändes väldigt troligt att det faktiskt skulle kunna väntas som dagens samhälle ser ut.

Läs den om du gillar annorlunda deckare. Men förvänta dig inga stordåd. Jag skulle nog säga att du bör läsa denna före ”Slutet på kedjan”.

Kommentera

