Läst i oktober 2016

Så här såg läsningen ut i bilder:

 

Så här såg läsningen ut i siffror:

Antal verk: 5
Antal oavslutade verk: 2
Antal lästa sidor: 1 654
Tid: 22 h 13 min
Antal lästa e-böcker: 1
Antal lästa ljudböcker: 1
Antal lästa recensionsex: 3
Antal lästa egenägda: 2
Antal lästa på svenska: 4
Antal lästa på engelska: 1
Återta bokhyllan!: 1
Min digitala bokhylla: 1

 

Kommentar till läsningen:

De två böcker som jag gav upp var ”Supernova” av Marika King och ”Snö kan brinna” av Katarina Mazetti. Båda misslyckades fatalt med att fånga mitt intresse och därför kände jag att det var dumt att slösa tid på att tvinga mig till att läsa dem när det finns så mycket annat att läsa.

Om man bortser från de böcker som jag gav upp så var månadens sämsta bok Den otursföföljde Max Crumbly – Skolans hjälte” av Rachel Renée Russell. I min läsning så jämförde jag den med Nikkis dagbok-serien och boken om Max var inte lika bra.

Månadens bästa bok var nog ”The Mummyfesto” av Linda Green eller ”Leva. Älska. Brinna. Dö.” av Sofie Trinh Johansson. Den första för att den förvånade mig och gick från en trea till en fyra. Den andra för att det var en värdig avslutning på en trilogi.

Eftersom så mycket av november redan har gått så tänker jag inte sia om hur min läsning denna månad går utan du får helt enkelt se när jag sammanfattar det hela (förhoppningsvis) i början av december.

2 thoughts on “Läst i oktober 2016”

Kommentera

