Mirakel

Mirakel
Mirakel

Titel: Mirakel
Författare: Renate Nedregård
Förlag: Gilla Böcker
Typ: Egenägd
Format: Danskt band
Sidantal: 191
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Norska
Originaltitel: Mirakel
Översättare: Helena Ridelberg
Utläst: 13 november 2016
Utmaningar: Återta bokhyllan!
Mitt betyg: Bokbetyg

Rakel är popstjärna. Hon började som solist i religiösa Ten Sings-kören, en gospelkör, i Bergen. Sen hamnade hon i Idol … På den vägen är det.

 

Mina tankar

Detta var en riktigt tråkig bok, tyvärr. Jag hade inte så höga förväntningar på den. Men den fångade mig verkligen inte. Det var snarare så att jag funderade på om jag ens skulle läsa klart den, därav det låga betyget.

Det enda som boken faktiskt gjorde var att den fick mig att minnas min tid inom kyrkan när jag var tonåring. Så egentligen kan man säga att den har en igenkänningsfaktor för mig. Jag känner igen mig till viss del i det som skrevs om Rakels kyrkotid. Trots detta var det verkligen ingen bok som jag gillar eller rekommenderar.

One thought on “Mirakel”

Kommentera

