Störst av allt

Störst av allt
Störst av allt

Titel: Störst av allt
Författare: Malin Persson Giolito
Uppläsare: Lo Kauppi
Förlag: Bonnier Audio
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 13 h 2 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 14 november 2016
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; BokonBokus; CDON

 

Maria Norberg sitter åtalad för en massa saker i samband med skolskjutningen på Djursholms allmänna gymnasium. Hon hålls till viss del ansvarig för och delaktig i denna skjutning. Vi får följa rättegången mot henne och inemellan får vi veta vad som ledde upp till skjutningen.

 

Mina tankar

Det är en välskriven bok, så långt kan jag sälla mig till hyllningsskarorna. Men sen tycker jag inte att den sticker ut så mycket mer än att det är ett annorlunda ämne att ta upp en skolskjutning och förlägga den till en skola i Sverige. Det hade nog känts konstigt och mer annorlunda åtminstone för mig om dådet i Trollhättan inte hade ägt rum relativt nyligen (cirka 1 år sen när jag lyssnade på boken).

Det är en okej bok men tyvärr kommer jag inte att minnas den så väl om ett tag. Det är orsaken till endast tre koppar te i betyg.

One thought on “Störst av allt”

Kommentera

