Läs-it-snow 2016

Nelly på Nellons bokblogg håller i en läsalot 21-27 december. Vill ni läsa mer på hennes blogg om det hela så klicka här. Läsaloten infaller så bra att jag är ledig större delen av tiden så det borde innebära lästid. Men jul infaller ju under dessa dagar så vi får väl se hur det går med läsningen.

Om det inte har framgått ännu så tänker jag delta i läsaloten alltså. Så här ser min lilla uttänkta läshög ut:

När det väl kommer så långt så får vi väl se om jag faktiskt väljer ur den här högen.

Nelly har även komponerat ihop några utmaningar som är helt frivilliga att ta del av. De böcker som jag har lagt i min läshög passar in på några av dem, närmare bestämt de här:

* Läs en feel-good-bok
* Läs en klassiker – Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton
* Läs MINST 1000 sidor under Läs-it-snow-veckan
* Läs en tegelsten (över 500 sidor)
* Läs en bok med ett vintrigt/juligt omslag – Snowed in for Christmas
* Läs en graphic novel
* Läs en bok med något rött på omslaget
* Läs en bok under 200 sidor – Skorstensjul
* Läs något av DIN favoritförfattare
* Läs valfri Harry Potter-bok

Böckerna skulle passa in på flera av utmaningarna egentligen.

Nåja, det var nog allt om detta. Hashtaggen för det hela är #läsitsnow16.

2 thoughts on “Läs-it-snow 2016”

Kommentera

