Nytt i bokhyllan – december 2016 (del 2)

I veckan har det dykt upp en julbok från The Book Depository.

the-cosy-christmas-teashop
The Cosy Christmas Teashop

Det är fortsättningen på Caroline Roberts ”The Cosy Teashop at the Castle” som jag ännu inte har läst så julboken blir väl läsning för nästa jul skulle jag gissa.

 

Sen råkade jag köpa tre e-böcker från Adlibris när de hade extra 10 % på topplistan.

”Teodlarens hustru” har jag sucktat efter ett tag. ”Kärlek sökes” kändes självklar för 39 kr minus 10 % när jag älskade första delen i serien. Jag har dock inte läst andra ännu men ska göra det snart. Lucy Dillon har jag inte läst ännu men jag äger flera av hennes böcker och det var samma där 39 kr minus 10 % så den åkte med i köpet.
Sen slog jag tydligen till när Adlibris hade erbjudanden på historiska romaner och köp två för 79 kr. Det resulterade i tre pocketböcker.

Jag fick tips om ”Under Vintergatans alla stjärnor” av Camilla Davidsson på biblioteket för inte så längesen. Den verkar intressant men är del ett i en trilogi. Därav köpet av ”Pensionatet vid världens ände” som är del två. Del tre kommer ut i pocket nu i december om jag inte har sett fel.

”Alma Whittakers betydelsefulla upptäcker” av Elizabeth Gilbert lockar med både p.g.a. sin storlek och baksidetexten.
Vill ni läsa del 1 så klicka här.

Kommentera

