Pastor Viveka och tanterna

Pastor Viveka och tanterna (Pastor Viveka, #1)
Pastor Viveka och tanterna (Pastor Viveka, #1)

Titel: Pastor Viveka och tanterna
Författare: Annette Haaland
Serie: Pastor Viveka, #1
Förlag: Månpocket
Typ: Egenägd
Format: Pocket
Sidantal: 287
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 2 december 2016
Utmaningar: Återta bokhyllan!
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokus; CDON

 

Viveka är pastor i en frikyrka i Gamla Enskede. Hennes gamla församlingsmedlemmar börjar dö på märkliga sätt.

Styrelsen i församlingen tvingar Viveka att ta semester eftersom hon verkar utarbetad.

Men vem mördar hennes församlingsmedlemmar. Detta kan hon inte släppa.

 

Mina tankar

Den första orsaken till endast två koppar te i betyg är att boken borde ha korrekturlästs bättre. Det är många störande småfel i texten. Felen är särskilt störande för en språknörd som jag.

Andra orsaken till det låga betyget är att boken inte helt fångar mig. Jag känner mig uttråkad emellanåt och det är inte ett bra tecken för en text.

Jag tror att bokens målgrupp snarare är i medelåldern eller äldre, alltså inte den åldersgrupp som jag tillhör (ännu på en hel del år). Den målgruppen kan nog mer känna igen sig i en del av Vivekas galenskap. Men vad vet jag. Jag blev i alla fall inte imponerad, tyvärr.

Men gillar du mysdeckare så ge den en chans. Det kan vara boken för dig, trots allt.

One thought on “Pastor Viveka och tanterna”

Kommentera

