Offer utan ansikte

Offer utan ansikte (Fabian Risk, #1)
Offer utan ansikte (Fabian Risk, #1)

Titel: Offer utan ansikte
Författare: Stefan Ahnhem
Uppläsare: Magnus Roosmann
Serie: Fabian Risk, #1
Förlag: Bonnier Audio
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 20 h 35 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 10 december 2016
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokon; Bokus; CDON

 

Fabian Risk flyttar till Helsingborg med sin familj. Han har bott där i sin ungdom.

Tanken är att han ska semester innan han börjar sitt jobb som kriminalare på Helsingborgspolisen. Men redan några minuter efter att de anlänt till sitt nya hus så knackar Fabians nya chef på dörren.

Det hade skett ett mord som han har koppling till. De vill ha hans hjälp …

 

Mina tankar

Första halvan var bra och spännande. Men sen tyckte jag att det började bli tråkigt. Det kändes som att Fabian bara betedde sig kokat på det där typiska deckarsättet: Ingen förstår mig; Jag måste  göra sakerna själv; Jag skiter i om jag är bortkopplad från utredningen … Det är just detta som jag ogillar med deckare och som gör att jag ogärna läser/lyssnar på dem.

Som sagt, den blev tråkigare halvvägs in. I och med det funderade jag till och med på att inte lyssna klart på boken. Men det gjorde jag. På något sätt tycker jag nästan att boken kunde ha kortats lite. Några av sidospåren kunde ha fått mindre plats.

Mer än så har jag inte att säga.

Kommentera

