Alltid för er

Alltid för er
Alltid för er

Titel: Alltid för er
Författare: Gunilla Lindh & Cecilia Berglund
Uppläsare: Marie Richardsson
Förlag: Lind & Co
Typ: Egenägd
Format: Ljudbok
Tid: 7 h 33 min
Lyssnat på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 19 december 2016
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; CDON

 

Gunilla berättar om hur hon träffade Friedrich som sedan blir hennes man och pappa till hennes tre barn: Oskar, Ludwig och Ebba.

Hon berättar om hur svårt livet är och vilken kamp hon utkämpar varje dag på grund av barnens svårigheter.

 

Mina tankar

Det är en intressant historia.Den är sann, såvitt jag har förstått det hela.

Jag fascineras av Gunillas och Friedrichs relation särskilt hans agerande mot barnen.

Det är en gripande historia för man (läs: jag) undrar så hur Gunilla har styrkan/kraften/orken att ta sig igenom vardagen och ändå fortsätta. Jag förstår att hon drivs av sin kärlek till barnen, men ändå.

Efter att ha hört denna historia känner jag att min vardag är en dans på rosor i jämförelse.

Jag vill påstå att boken ger läsaren en större empati för andra, men jag kanske tar i.

Boken är bra och intressant! Läs den!

Kommentera

