Förra julen

Last Christmas (Last Christmas, #1)
Last Christmas (Last Christmas, #1)

Titel: Last Christmas
Författare: Julia Williams
Serie: Last Christmas, #1
Förlag: Avon
Typ: Egenägd
Format: Pocket
Sidantal: 380
Läst på språk: Engelska (=originalspråk)
Utläst: 31 december 2016
Temaläsning: Jul 2016, #2
Utmaningar: Återta bokhyllan!
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; CDON; Dito (e-bok); The Book Depository

 

Vi befinner oss mestadels i Hopes Christmas, en liten by i England. Vi följer Gabriel och Marianne som bor där och Catherine och Noel som bor i London. Berättelsen sträcker sig över ett år.

Marianne är nyinflyttad i Hopes Christmas. Hon försöker hitta hem. Gabriel blir lämnad av sin fru och försöker hitta en vardag med sin son Stephen.

Cat och Noel har en fungerande vardag men detta år vänds deras tillvaro uppochner.

 

Mina tankar

Det tar ett tag att få grepp om alla karaktärerna. Men till slut får man ihop det hela.

Det är dock inte en typisk julbok som man kanske förväntar sig.

För mig är det en seg läsning. Det är så mycket runtomkring som inte har fokus på jul och vinter vilket var det jag hade förväntat mig särskilt med tanke på titeln.

Jag är ändå glad att jag läste klart boken.

Jag hoppas dock att fortsättningen är bättre.

2 thoughts on “Förra julen”

Kommentera

