God jul: en berättelse

God jul: en berättelse

Titel: God jul: en berättelse
Författare: Jonas Karlsson
Förlag: Wahlström & Widstrand
Typ: Recensionsex
Format: E-bok
Sidantal: 116
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 27 december 2013
Utmaningar: Jul 2013, #8
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)
Boken handlar om hur man på kommunen vill göra något inför jul utan att det ska kosta något. Men det ska muntra upp invånarna. Det blir möten, konflikter och ljusstakar i överflöd. Främst får man följa 24-åriga Frida.

 

Boken var lite småtråkig. Jag somnade emellanåt, tyvärr. Jag hade nog förväntat mig mer av den eftersom jag älskade Jonas Karlssons novell ”Spår i snön”. Men detta blev lite av en besvikelse måste jag säga. Det handlade mest om ljusstakar och vem som skulle sparkas. Det blev nästan tjatigt i längden att läsa om det.