Rum 213

Rum 213
Rum 213

Titel: Rum 213
Författare: Ingelin Angerborn
Förlag: Rabén & Sjögren
Typ: Blivande present
Format: Inbunden
Sidantal: 196
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 1 november 2015
Temaläsning: Skräck 1.0, #4
Utmaningar: Kaosutmaning 2015, #10
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokus; CDON

 

Elvira åker på kollo. Där delar hon rum nummer 213 med Bea och Meja. De har jättekul men det händer märkliga saker.

Saker försvinner, vita skuggor syns på foton och Mebel är ett namn som dyker upp.

 

Mina tankar

Detta var en riktigt bra rysare för sin målgrupp, barn mellan 9 och 12 år, och för äldre. Jag skrämdes nästan.

Den är lite psykologisk. Spänningen byggs upp successivt. Man blir rädd. Jag gillar hur berättelsen faller på plats bit för bit. OCH att det övernaturliga hela tiden ifrågasätts.

Jag gillar verkligen mystiken och hela boken. Den rekommenderas varmt.