En sommar på luffen

En sommar på luffen
En sommar på luffen

Titel: En sommar på luffen
Författare: Eli Åhman Owetz
Serie: Anna-Lisa, #1
Förlag: Pocketförlaget
Typ: Recensionsex
Format: Pocket
Sidantal: 291
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 15 juni 2016
Utmaningar: Sommarbingo 2016, #2 (del av en serie)
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokus; CDON

 

Anna-Lisa är 30 år och krisar lite. Hon har relativt nyligen brutit med sin pojkvän.

Nu är det sommar och hon ska ut och luffa efter att ha läst ”Vägen till Klockriket” av Harry Martinsson. Den boken handlar om luffaren Bolle som har blivit hennes husgud.

Hon drar iväg ensam på sin vandring och stöter på intressanta och udda människor och äventyr. Dessutom försöker hon finna sig själv och vad hon ska göra med sitt liv.

 

Mina tankar

Det är en skön feelgoodläsning med lite galna upptåg/händelser. Anna-Lisas loppisintresse tycker jag är kul och hade gärna läst mer om det. Men jag gissar att det får större utrymme  de andra delarna om Anna-Lisas liv. I denna berättelse är ju tanken att hon ska lista ut vad hon ska göra framöver.

Språkligt dyker det upp några ord här och var som jag tycker är lite märkligt böjda. Men i övrigt är boken lättläst och lättsmält.

Detta är en berättelse som passar utmärkt som sommarläsning då boken utspelar sig just under sommarmånaderna juni och delvis i juli.

Jag kan relatera en del till Anna-Lisa eftersom vi är i samma ålder och jag har också funderat en del över min framtid. Men jag skulle inte gå så långt som att ge mig ut på luffen.

Boken rekommenderas varmt av mig! Läs den!

En tanke på “En sommar på luffen”

Kommentarer är stängda.