Det lilla bageriet

Little Beach Street Bakery (Little Beach Street Bakery, #1)
Little Beach Street Bakery (Little Beach Street Bakery, #1)

Titel: Little Beach Street Bakery
Författare: Jenny Colgan
Serie: Little Beach Street Bakery, #1
Förlag: Sphere
Typ: Egenägd
Format: Pocket
Sidantal: 416
Läst på språk: Engelska (=originalspråk)
Utläst: 24 augusti 2016
Utmaningar: Sommarbingo 2016, #12 (samma förnamn som jag); Återta bokhyllan!
Mitt betyg: Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg Bokbetyg
Finns att köpa på: Adlibris; Bokus; CDON; The Book Depository

 

Polly är i 30-årsåldern. Hon och sambon är bankrutta och separerar. Polly flyttar till Mount Polbearne, till den enda lilla lägenheten hon har råd med.

Mount Polbearne är en ö ibland och ibland inte.

Här söker Polly sin passion i livet och börjar baka.

 

Mina tankar

Detta är en mysig bok om bland annat bakning och ett litet samhälle. Boken har fått mig att vilja veta om stället finna och i så fall skulle jag vilja besöka det.

Berättelsen är lite förutsägbar men den tar några oväntade vändningar. Förutsägbarheten är positiv i denna typ av bok, tycker åtminstone jag. Det känns bra att man kan gissa vad som ska hända.

Det jag också gillar är de lite galna elementen i berättelsen som en lunnefågel. De (fåglarna, alltså) är inte så vanliga i något sammanhang, i alla fall inte i Sverige.

Detta är en bok som både är lättsinnig och lite djup.

LÄS DEN, det är det enda jag kan säga!

2 reaktioner till “Det lilla bageriet”

Kommentarer är stängda.