Bokbloggsjerka 29 juli – 1 augusti (2016)

bokbloggsjerkabild

Det var några veckor sen jag var med i jerkan. Men denna veckas fråga var intressant så jag kör. Annika ställer denna fråga:

Jag älskar listor och jag skriver flera stycken varje vecka i alla möjliga sammanhang. Och eftersom jag vet att jag långt ifrån är ensam om detta fenomen så tänkte jag att veckans tema för jerkan ska vara just en lista-post.

Svara genom att byta ut [blank] nedan mot det som du håller kärt, eller varför inte något som du verkligen inte klarar av. Endast fantasin sätter gränser…

Topp [blank] [blank]

Topp 3 bästa böckerna som jag hittills har läst i år (de har bara fått 4 av 5, har inte läst någon 5:a än i år):

  1. Simmaren” (Klara Waldéen, #1) av Jokaim Zander
  2. Sorgfjäril” av Ingelin Angerborn
  3. Finns inte på kartan” (Frida Fors, #1) av Carin Hjulström

 

Topp 4 sämsta böckerna som jag hittills har läst i år (de har bara gått 1 av 5):

  1. Jag ska egentligen inte jobba här” av Sara Beischer
  2. Mitt himmelska kramdjur” av Katarina Mazetti
  3. Dora Bruder” av Patrick Modiano
  4. Vem som helst utom Ivy Pocket” (Ivy Pocket, #1) av Caleb Crisp

 

Topp 6 saker man kan göra medan man lyssnar på en ljudbok:

  1. Köra bil
  2. Promenera
  3. Ta hand om tvätt
  4. Laga mat
  5. Klippa häck
  6. Sy/brodera/sticka/vrka

9 reaktioner till “Bokbloggsjerka 29 juli – 1 augusti (2016)”

  1. Mazetti har jag gjort slut med tror jag. Dora Bruder har det sagts mig är en höjdare – men …. I bilen och solstolen är ljudboken underbar. På promenad också.

  2. Vad intressant med ditt betyg av Ivy Pocket, du är den första som jag känner till som inte höjer den till skyarna. Måste klicka in och läsa din recension 🙂

  3. Tack!… Började fundera om det var mig det var fel på, då alla andra tycktes hylla Dora Bruder. Klarade inte ens av att läsa ut den. 😉

Kommentarer är stängda.